Vzdelávacie programy
k výstave gotického umenia
Najstaršie umelecké diela skrývajú v sebe rôzne tajomstvá. Tvorba diel aj funkcia umenia sa v čase menili. Na jednotlivých programoch spoločne preskúmame použitie farieb, vizuálny jazyk aj štylizáciu v umení.
Program k výstave: Gotická tabuľová maľba a plastika ↗
Talizman
Cieľová skupina: MŠ a 1. ročník ZŠ
Témy: gotické atribúty, každodenný život, symbol, zmysly, prírodné a umelé materiály
Cieľ: rozvíjanie jemnej motoriky, uvedomenie si tvaru v priestore a jeho materiálové vlastnosti
Technika: konštruovanie, spájanie, modelovanie
Medzipredmetové prepojenie so vzdelávacou oblasťou človek a svet práce, Jazyk a komunikácia, prvouka
Témy: gotické atribúty, každodenný život, symbol, zmysly, prírodné a umelé materiály
Cieľ: rozvíjanie jemnej motoriky, uvedomenie si tvaru v priestore a jeho materiálové vlastnosti
Technika: konštruovanie, spájanie, modelovanie
Medzipredmetové prepojenie so vzdelávacou oblasťou človek a svet práce, Jazyk a komunikácia, prvouka
Pod lupou
Cieľová skupina: 2. – 4. ročník ZŠ
Témy: pigmenty, materiálové vrstvy, história a súčasnosť
Cieľ: preskúmať používanie farieb na najstarších dielach a dnes
Technika: pozorovanie, zameranie na detail, akvarel, monochrómia
Medzipredmetové prepojenia: prvouka a pracovné vyučovanie
Témy: pigmenty, materiálové vrstvy, história a súčasnosť
Cieľ: preskúmať používanie farieb na najstarších dielach a dnes
Technika: pozorovanie, zameranie na detail, akvarel, monochrómia
Medzipredmetové prepojenia: prvouka a pracovné vyučovanie
Príbehy v čase
Cieľová skupina: 2. st. ZŠ
Témy: príbeh a jeho atribúty, vizuálny jazyk
Cieľ: rozvíjať spoluprácu, hlasový prejav a budovanie príbehu
Technika: storytelling, tvorba komixu
Medzipredmetové prepojenia: slovenský jazyk a literatúra, dejepis
Témy: príbeh a jeho atribúty, vizuálny jazyk
Cieľ: rozvíjať spoluprácu, hlasový prejav a budovanie príbehu
Technika: storytelling, tvorba komixu
Medzipredmetové prepojenia: slovenský jazyk a literatúra, dejepis
Odkrývanie vrstiev
Cieľová skupina: SŠ
Témy: postava v stredovekom umení, štylizácia, identita
Cieľ: zistiť viac o postavách z najstarších diel, hľadanie ich identity, ale aj našej vlastnej cez základné vyjadrovacie prostriedky výtvarného umenia
Technika: pozorovanie, interpretácia, spolupráca, kresba, opis, vyšívanie
Medzipredmetové prepojenia: sociálny a osobnostný rozvoj, občianska náuka, etická výchova a náboženstvo
Témy: postava v stredovekom umení, štylizácia, identita
Cieľ: zistiť viac o postavách z najstarších diel, hľadanie ich identity, ale aj našej vlastnej cez základné vyjadrovacie prostriedky výtvarného umenia
Technika: pozorovanie, interpretácia, spolupráca, kresba, opis, vyšívanie
Medzipredmetové prepojenia: sociálny a osobnostný rozvoj, občianska náuka, etická výchova a náboženstvo